Τι τρέχει με το The Last Of Us Part II

Από Νικος Αποστολιδης | 13 Ιουλίου 2020

Το The last of us part 2 είναι ίσως η πιο αμφιλεγόμενη κυκλοφορία της γενιάς, παρέα με το Death Stranding. Για όσους δεν γνωρίζουν το παιχνίδι βγήκε 19 Ιουνίου μετά από 7 χρόνια από το πρώτο The last of us στο Playstation 3, το 2013. Το Studio ονομάζεται Naughty Dog, το οποίο είναι first party της Sony και έχει κάνει στο παρελθόν τα Uncharted, Jack και τα παλιά Crash Bandicoot. Σκηνοθέτης και των δυο παιχνιδιών είναι ο Niel Druckman ο οποίος έγραψε και την ιστορία του παιχνιδιού σε συνεργασία με την Halley Gross. Το παιχνίδι είχε πάρει πολλές αναβολές και λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία διέρρευσαν το reddit screenshots, gameplay και κάποια bullet points με spoilers για την βασική πλοκή του παιχνιδιού. Spoilers υπήρχαν παντού, το Internet και όλοι προσπαθούσαν να κάνουν spoiler αυτούς που είχαν καταφέρει να προστατευτούν διότι ήταν πολύ απογοητευμένοι με την ιστορία.

Αυτό δεν είναι ένα Review του The last of us Part 2: είναι μια γενικότερη άποψη για το παιχνίδι και για τα θέματα που δημιουργήθηκαν με την κοινότητα. Έπαιξα το παιχνίδι από την πρώτη μέρα στο PS4 Pro και το τερμάτισα μέσα σε μια εβδομάδα μέσα σε 27 ώρες και αμέσως μετά το ξανά τερμάτισα με paltinum trophie. Προσπάθησα να προστατευτώ από όλα τα spoilers και τελικά τα κατάφερα, ήμουν ενθουσιασμένος για το παιχνίδι γιατί είχα λατρέψει το πρώτο αλλά ήμουν και από αυτούς που παρακαλούσαν να μην βγει δεύτερο γιατί πίστευα πως το τέλος του δεν χρειάζονταν συνέχεια, αλλά λόγω των πωλήσεων που έκανε το πρώτο, ένα δεύτερο μέρος ήταν αναμενόμενο.

Δυστυχώς το παιχνίδι έχει πολλά προβλήματα στην αφήγηση και στην γραφή της πλοκής. Τα συμβόλαια των reviewers που πήραν το παιχνίδι πριν την κυκλοφορία έγραφαν πως δεν πρέπει να αποκαλύπτεται τίποτα μετά από την πρώτη ώρα και είχαν πολύ αυστηρά μετρά λόγω των spoilers που είχαν βγει, αν δείτε τα reviews του παιχνιδιού πριν την κυκλοφορία στο YouTube θα δείτε ότι σχεδόν όλα γράφουν στον τίτλο Spoiler Free. Τώρα λίγες εβδομάδες μετά μαθαίνουμε πως η Sony στέλνει μηνύματα στους Reviewers που δεν έβαλαν καλό βαθμό και τους ρωτάει τον λόγο και δεν τους έστειλε κωδικό για Review του επόμενου μεγάλου παιχνιδιού της Sony Ghost of Thushima. Γενικά έχουν δημιουργηθεί πολλές θεωρίες συνωμοσίας γύρω από την Naughty Dog όπως το γεγονός ότι πίεζαν τους εργαζόμενους και δούλευαν πολλές παραπάνω ώρες από το κανονικό για να προλάβουν την ημερομηνία (η οποία πήρε αναβολή).

Αν εξαιρέσουμε την ιστορία κατά τα άλλα το παιχνίδι είναι απολύτως απολαυστικό και το gameplay συμβαδίζει απόλυτα με το ύφος και την ιστορία του παιχνιδιού. Πολλοί που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με την ιστορία και κοιτούν περισσότερο το gameplay θα περάσουν πολύ καλά, οι υπόλοιποι όχι και τόσο ειδικά αν έχουν παίξει το πρώτο. Το παιχνίδι καθόλη τη διάρκεια του προσπαθεί να βρει λόγο ύπαρξης. Όπως είχα πει πριν το πρώτο The last of us είχε το τέλειο τέλος και τώρα το δεύτερο προσπαθεί να φέρει μια καινοτομία να δώσει μια διαφορετική εμπειρία από το πρώτο και κατά την γνώμη μου αποτυγχάνει. Παρόλα τα αρνητικά που έχει το παιχνίδι η τόσο τοξική αντίδραση του κόσμου δεν έχει καμιά λογική. Ο κόσμος πέρα από το γεγονός ότι βομβάρδισαν τα Reviews με 0 και 1 έστελναν και απειλές για τις ζωές των παραγόντων του παιχνιδιού και κυρίως της Voice Actor, Laura Bailey, η οποία παίζει έναν χαρακτήρα στο παιχνίδι που ο κόσμος μισεί (περισσότερα στο Spoiler μέρος). Αδικαιολόγητες οι αντιδράσεις του κόσμου και χειρότερες είναι αυτών που δεν έχουν παίξει καν το παιχνίδι και άπλα το είδαν από κάπου ή είχαν διαβάσει τα Spoiler και δεν τους άρεσε η πορεία που αποφασίσαν να πάρουν.

Από εδώ και πέρα θα πω την άποψή μου στην ιστορία και στην αφήγηση: αν δεν έχετε παίξει το παιχνίδι ή δεν έχετε διαβάσει τα Spoiler, σας παρακαλώ μην συνεχίσετε και απλά πάτε να παίξετε το παιχνίδι γιατί είναι must ακόμα και αν δεν έχει καλή ιστορία.

SPOILER ΜΕΡΟΣ
Αρχικά θα μιλήσω για τον λόγο που έχει βουΐξει όλη η κοινότητα και αυτό είναι ο θάνατος του πρωταγωνιστή του πρώτου παιχνιδιού του Joel. Από την στιγμή που είχαν πάρει την απόφαση να κάνουν δεύτερο μέρος ήταν σχεδόν βέβαιο ότι ο Joel θα πέθαινε απλά δεν ξέραμε τον τρόπο και τελικά απογοητευτήκαμε γιατί πέθανε άδοξα από έναν χαρακτήρα, την Abby, την οποία την ελέγχεις λίγο πριν την επίμαχη σκηνή και σε όλο το δεύτερο μισό του παιχνιδιού. Ο Joel στο πρώτο παιχνίδι ήταν προσεκτικός σε κάθε του κίνηση ενώ τώρα πέφτει κατευθείαν στο στόμα του λύκου (No pun intended).

Δυστυχώς ο θάνατος του Joel δεν είναι το μόνο πρόβλημα της ιστορίας. Η αφηγηματική τεχνική που διάλεξαν να πάρουν δεν αρμόζει σε ένα παιχνιδιού τέτοιου ύφους. Φυσικά μιλάω για τα flashbacks και το μπρος πίσω που κάνει το παιχνίδι. Τα flashbacks είναι μακράν οι καλύτερες στιγμές του παιχνιδιού γιατί δείχνει τη σχέση του Joel και της Ellie μετά από το ψέμα που είπε ο Joel στο τέλος του πρώτου. Ο στόχος της Ellie να πάρει εκδίκηση από τους Wolfs δεν οδηγεί πουθενά, απλά πηγαίνει από μέρος σε μέρος για να σκοτώσει τους χαρακτήρες, χωρίς να υπάρχει εξέλιξη της ιστορίας, παρά μόνο από τα flashbacks.

Το χειρότερο από όλα είναι ότι στο μισό του παιχνιδιού παίρνεις τον έλεγχο της Abby του φονιά του Joel την οποία οι παίκτες είχαν ήδη μισήσει και τώρα είναι αναγκασμένοι να παίξουν με αυτήν να την λυπηθούν και να την συγχωρήσουν γιατί πρέπει να θεωρήσουν ότι η Ellie και η Abby αντιμετωπίζουν παρόμοιες κακουχίες. Πολλοί χαρακτήρες από την ιστορία της Abby δεν έχουν μεταχειριστεί καθόλου καλά, όπως ο Manny και ο Isaac όπου και οι δυο σκοτώνονται με τελείως άδοξο τρόπο. Από την μεριά της Ellie, o Jessie είναι πολύ καλά στημένος χαρακτήρας αλλά τον βγάζουν νωρίς από την ιστορία. Λίγο πριν το τέλος του παιχνιδιού βρέθηκα σε πολύ δύσκολη θέση γιατί μετά από το κόψιμο της ιστορίας της Ellie για το βάσανο που ήταν η ιστορία της Abby, το παιχνίδι με βάζει να αναμετρηθώ ενάντια στην Ellie ελέγχοντας της Abby κάτι που δεν ήθελα να κάνω, καθώς δεν συμπαθούσα καθόλου την Abby.

Τέλος θα ήθελα να μιλήσω για το τέλος το οποίο δεν καταλήγει πουθενά. Στις ταινίες και στα παιχνίδια το τέλος είναι αυτό που δίνει την κατάληξη της ιστορίας και πως οι χαρακτήρες έχουν διαμορφωθεί μετά από τις αποφάσεις που πήραν καθόλη την διάρκεια. Εδώ το τέλος είναι σαν ένα επιπλέον τέλος και όχι το κανονικό, καθώς η Ellie παρατάει την καθημερινότητα που είναι ευτυχισμένη μαζί με την Dina και θέλει να πάρει την εκδίκηση της για τον Joel από την Abby. Πέρα από αυτό η τελική απόφαση να συγχωρήσει την Abby και να την αφήσει να φύγει, ενώ ήταν έτοιμη να την σκοτώσει δεν έχει κανένα νόημα γιατί εξαρχής έκανε ταξίδι για να σώσει την Abby από την Santa Barbara.

Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμα για το παιχνίδι αλλά τα θεωρώ λιγότερο σημαντικά προβλήματα (ομοφυλοφιλικά, Social Justice), ωστόσο θα σχολιάσω περισσότερο το The last of us Part II στην επόμενη εκπομπή μας στο YouTube, Techmaniacs, οπότε αν θέλετε να ακούσετε περισσότερα, σας περιμένουμε εκεί.

Γράφει ο Νίκος Αποστολίδης​​

Categories

Τι τρέχει με το The Last Of Us Part II

Από Νικος Αποστολιδης | 13 Ιουλίου 2020

Το The last of us part 2 είναι ίσως η πιο αμφιλεγόμενη κυκλοφορία της γενιάς, παρέα με το Death Stranding. Για όσους δεν γνωρίζουν το παιχνίδι βγήκε 19 Ιουνίου μετά από 7 χρόνια από το πρώτο The last of us στο Playstation 3, το 2013. Το Studio ονομάζεται Naughty Dog, το οποίο είναι first party της Sony και έχει κάνει στο παρελθόν τα Uncharted, Jack και τα παλιά Crash Bandicoot. Σκηνοθέτης και των δυο παιχνιδιών είναι ο Niel Druckman ο οποίος έγραψε και την ιστορία του παιχνιδιού σε συνεργασία με την Halley Gross. Το παιχνίδι είχε πάρει πολλές αναβολές και λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία διέρρευσαν το reddit screenshots, gameplay και κάποια bullet points με spoilers για την βασική πλοκή του παιχνιδιού. Spoilers υπήρχαν παντού, το Internet και όλοι προσπαθούσαν να κάνουν spoiler αυτούς που είχαν καταφέρει να προστατευτούν διότι ήταν πολύ απογοητευμένοι με την ιστορία.

Αυτό δεν είναι ένα Review του The last of us Part 2: είναι μια γενικότερη άποψη για το παιχνίδι και για τα θέματα που δημιουργήθηκαν με την κοινότητα. Έπαιξα το παιχνίδι από την πρώτη μέρα στο PS4 Pro και το τερμάτισα μέσα σε μια εβδομάδα μέσα σε 27 ώρες και αμέσως μετά το ξανά τερμάτισα με paltinum trophie. Προσπάθησα να προστατευτώ από όλα τα spoilers και τελικά τα κατάφερα, ήμουν ενθουσιασμένος για το παιχνίδι γιατί είχα λατρέψει το πρώτο αλλά ήμουν και από αυτούς που παρακαλούσαν να μην βγει δεύτερο γιατί πίστευα πως το τέλος του δεν χρειάζονταν συνέχεια, αλλά λόγω των πωλήσεων που έκανε το πρώτο, ένα δεύτερο μέρος ήταν αναμενόμενο.

Δυστυχώς το παιχνίδι έχει πολλά προβλήματα στην αφήγηση και στην γραφή της πλοκής. Τα συμβόλαια των reviewers που πήραν το παιχνίδι πριν την κυκλοφορία έγραφαν πως δεν πρέπει να αποκαλύπτεται τίποτα μετά από την πρώτη ώρα και είχαν πολύ αυστηρά μετρά λόγω των spoilers που είχαν βγει, αν δείτε τα reviews του παιχνιδιού πριν την κυκλοφορία στο YouTube θα δείτε ότι σχεδόν όλα γράφουν στον τίτλο Spoiler Free. Τώρα λίγες εβδομάδες μετά μαθαίνουμε πως η Sony στέλνει μηνύματα στους Reviewers που δεν έβαλαν καλό βαθμό και τους ρωτάει τον λόγο και δεν τους έστειλε κωδικό για Review του επόμενου μεγάλου παιχνιδιού της Sony Ghost of Thushima. Γενικά έχουν δημιουργηθεί πολλές θεωρίες συνωμοσίας γύρω από την Naughty Dog όπως το γεγονός ότι πίεζαν τους εργαζόμενους και δούλευαν πολλές παραπάνω ώρες από το κανονικό για να προλάβουν την ημερομηνία (η οποία πήρε αναβολή).

Αν εξαιρέσουμε την ιστορία κατά τα άλλα το παιχνίδι είναι απολύτως απολαυστικό και το gameplay συμβαδίζει απόλυτα με το ύφος και την ιστορία του παιχνιδιού. Πολλοί που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με την ιστορία και κοιτούν περισσότερο το gameplay θα περάσουν πολύ καλά, οι υπόλοιποι όχι και τόσο ειδικά αν έχουν παίξει το πρώτο. Το παιχνίδι καθόλη τη διάρκεια του προσπαθεί να βρει λόγο ύπαρξης. Όπως είχα πει πριν το πρώτο The last of us είχε το τέλειο τέλος και τώρα το δεύτερο προσπαθεί να φέρει μια καινοτομία να δώσει μια διαφορετική εμπειρία από το πρώτο και κατά την γνώμη μου αποτυγχάνει. Παρόλα τα αρνητικά που έχει το παιχνίδι η τόσο τοξική αντίδραση του κόσμου δεν έχει καμιά λογική. Ο κόσμος πέρα από το γεγονός ότι βομβάρδισαν τα Reviews με 0 και 1 έστελναν και απειλές για τις ζωές των παραγόντων του παιχνιδιού και κυρίως της Voice Actor, Laura Bailey, η οποία παίζει έναν χαρακτήρα στο παιχνίδι που ο κόσμος μισεί (περισσότερα στο Spoiler μέρος). Αδικαιολόγητες οι αντιδράσεις του κόσμου και χειρότερες είναι αυτών που δεν έχουν παίξει καν το παιχνίδι και άπλα το είδαν από κάπου ή είχαν διαβάσει τα Spoiler και δεν τους άρεσε η πορεία που αποφασίσαν να πάρουν.

Από εδώ και πέρα θα πω την άποψή μου στην ιστορία και στην αφήγηση: αν δεν έχετε παίξει το παιχνίδι ή δεν έχετε διαβάσει τα Spoiler, σας παρακαλώ μην συνεχίσετε και απλά πάτε να παίξετε το παιχνίδι γιατί είναι must ακόμα και αν δεν έχει καλή ιστορία.

SPOILER ΜΕΡΟΣ
Αρχικά θα μιλήσω για τον λόγο που έχει βουΐξει όλη η κοινότητα και αυτό είναι ο θάνατος του πρωταγωνιστή του πρώτου παιχνιδιού του Joel. Από την στιγμή που είχαν πάρει την απόφαση να κάνουν δεύτερο μέρος ήταν σχεδόν βέβαιο ότι ο Joel θα πέθαινε απλά δεν ξέραμε τον τρόπο και τελικά απογοητευτήκαμε γιατί πέθανε άδοξα από έναν χαρακτήρα, την Abby, την οποία την ελέγχεις λίγο πριν την επίμαχη σκηνή και σε όλο το δεύτερο μισό του παιχνιδιού. Ο Joel στο πρώτο παιχνίδι ήταν προσεκτικός σε κάθε του κίνηση ενώ τώρα πέφτει κατευθείαν στο στόμα του λύκου (No pun intended).

Δυστυχώς ο θάνατος του Joel δεν είναι το μόνο πρόβλημα της ιστορίας. Η αφηγηματική τεχνική που διάλεξαν να πάρουν δεν αρμόζει σε ένα παιχνιδιού τέτοιου ύφους. Φυσικά μιλάω για τα flashbacks και το μπρος πίσω που κάνει το παιχνίδι. Τα flashbacks είναι μακράν οι καλύτερες στιγμές του παιχνιδιού γιατί δείχνει τη σχέση του Joel και της Ellie μετά από το ψέμα που είπε ο Joel στο τέλος του πρώτου. Ο στόχος της Ellie να πάρει εκδίκηση από τους Wolfs δεν οδηγεί πουθενά, απλά πηγαίνει από μέρος σε μέρος για να σκοτώσει τους χαρακτήρες, χωρίς να υπάρχει εξέλιξη της ιστορίας, παρά μόνο από τα flashbacks.

Το χειρότερο από όλα είναι ότι στο μισό του παιχνιδιού παίρνεις τον έλεγχο της Abby του φονιά του Joel την οποία οι παίκτες είχαν ήδη μισήσει και τώρα είναι αναγκασμένοι να παίξουν με αυτήν να την λυπηθούν και να την συγχωρήσουν γιατί πρέπει να θεωρήσουν ότι η Ellie και η Abby αντιμετωπίζουν παρόμοιες κακουχίες. Πολλοί χαρακτήρες από την ιστορία της Abby δεν έχουν μεταχειριστεί καθόλου καλά, όπως ο Manny και ο Isaac όπου και οι δυο σκοτώνονται με τελείως άδοξο τρόπο. Από την μεριά της Ellie, o Jessie είναι πολύ καλά στημένος χαρακτήρας αλλά τον βγάζουν νωρίς από την ιστορία. Λίγο πριν το τέλος του παιχνιδιού βρέθηκα σε πολύ δύσκολη θέση γιατί μετά από το κόψιμο της ιστορίας της Ellie για το βάσανο που ήταν η ιστορία της Abby, το παιχνίδι με βάζει να αναμετρηθώ ενάντια στην Ellie ελέγχοντας της Abby κάτι που δεν ήθελα να κάνω, καθώς δεν συμπαθούσα καθόλου την Abby.

Τέλος θα ήθελα να μιλήσω για το τέλος το οποίο δεν καταλήγει πουθενά. Στις ταινίες και στα παιχνίδια το τέλος είναι αυτό που δίνει την κατάληξη της ιστορίας και πως οι χαρακτήρες έχουν διαμορφωθεί μετά από τις αποφάσεις που πήραν καθόλη την διάρκεια. Εδώ το τέλος είναι σαν ένα επιπλέον τέλος και όχι το κανονικό, καθώς η Ellie παρατάει την καθημερινότητα που είναι ευτυχισμένη μαζί με την Dina και θέλει να πάρει την εκδίκηση της για τον Joel από την Abby. Πέρα από αυτό η τελική απόφαση να συγχωρήσει την Abby και να την αφήσει να φύγει, ενώ ήταν έτοιμη να την σκοτώσει δεν έχει κανένα νόημα γιατί εξαρχής έκανε ταξίδι για να σώσει την Abby από την Santa Barbara.

Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμα για το παιχνίδι αλλά τα θεωρώ λιγότερο σημαντικά προβλήματα (ομοφυλοφιλικά, Social Justice), ωστόσο θα σχολιάσω περισσότερο το The last of us Part II στην επόμενη εκπομπή μας στο YouTube, Techmaniacs, οπότε αν θέλετε να ακούσετε περισσότερα, σας περιμένουμε εκεί.

Γράφει ο Νίκος Αποστολίδης​​

Τι τρέχει με το The Last Of Us Part II

Από Νικος Αποστολιδης | 13 Ιουλίου 2020

Το The last of us part 2 είναι ίσως η πιο αμφιλεγόμενη κυκλοφορία της γενιάς, παρέα με το Death Stranding. Για όσους δεν γνωρίζουν το παιχνίδι βγήκε 19 Ιουνίου μετά από 7 χρόνια από το πρώτο The last of us στο Playstation 3, το 2013. Το Studio ονομάζεται Naughty Dog, το οποίο είναι first party της Sony και έχει κάνει στο παρελθόν τα Uncharted, Jack και τα παλιά Crash Bandicoot. Σκηνοθέτης και των δυο παιχνιδιών είναι ο Niel Druckman ο οποίος έγραψε και την ιστορία του παιχνιδιού σε συνεργασία με την Halley Gross. Το παιχνίδι είχε πάρει πολλές αναβολές και λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία διέρρευσαν το reddit screenshots, gameplay και κάποια bullet points με spoilers για την βασική πλοκή του παιχνιδιού. Spoilers υπήρχαν παντού, το Internet και όλοι προσπαθούσαν να κάνουν spoiler αυτούς που είχαν καταφέρει να προστατευτούν διότι ήταν πολύ απογοητευμένοι με την ιστορία.

Αυτό δεν είναι ένα Review του The last of us Part 2: είναι μια γενικότερη άποψη για το παιχνίδι και για τα θέματα που δημιουργήθηκαν με την κοινότητα. Έπαιξα το παιχνίδι από την πρώτη μέρα στο PS4 Pro και το τερμάτισα μέσα σε μια εβδομάδα μέσα σε 27 ώρες και αμέσως μετά το ξανά τερμάτισα με paltinum trophie. Προσπάθησα να προστατευτώ από όλα τα spoilers και τελικά τα κατάφερα, ήμουν ενθουσιασμένος για το παιχνίδι γιατί είχα λατρέψει το πρώτο αλλά ήμουν και από αυτούς που παρακαλούσαν να μην βγει δεύτερο γιατί πίστευα πως το τέλος του δεν χρειάζονταν συνέχεια, αλλά λόγω των πωλήσεων που έκανε το πρώτο, ένα δεύτερο μέρος ήταν αναμενόμενο.

Δυστυχώς το παιχνίδι έχει πολλά προβλήματα στην αφήγηση και στην γραφή της πλοκής. Τα συμβόλαια των reviewers που πήραν το παιχνίδι πριν την κυκλοφορία έγραφαν πως δεν πρέπει να αποκαλύπτεται τίποτα μετά από την πρώτη ώρα και είχαν πολύ αυστηρά μετρά λόγω των spoilers που είχαν βγει, αν δείτε τα reviews του παιχνιδιού πριν την κυκλοφορία στο YouTube θα δείτε ότι σχεδόν όλα γράφουν στον τίτλο Spoiler Free. Τώρα λίγες εβδομάδες μετά μαθαίνουμε πως η Sony στέλνει μηνύματα στους Reviewers που δεν έβαλαν καλό βαθμό και τους ρωτάει τον λόγο και δεν τους έστειλε κωδικό για Review του επόμενου μεγάλου παιχνιδιού της Sony Ghost of Thushima. Γενικά έχουν δημιουργηθεί πολλές θεωρίες συνωμοσίας γύρω από την Naughty Dog όπως το γεγονός ότι πίεζαν τους εργαζόμενους και δούλευαν πολλές παραπάνω ώρες από το κανονικό για να προλάβουν την ημερομηνία (η οποία πήρε αναβολή).

Αν εξαιρέσουμε την ιστορία κατά τα άλλα το παιχνίδι είναι απολύτως απολαυστικό και το gameplay συμβαδίζει απόλυτα με το ύφος και την ιστορία του παιχνιδιού. Πολλοί που δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με την ιστορία και κοιτούν περισσότερο το gameplay θα περάσουν πολύ καλά, οι υπόλοιποι όχι και τόσο ειδικά αν έχουν παίξει το πρώτο. Το παιχνίδι καθόλη τη διάρκεια του προσπαθεί να βρει λόγο ύπαρξης. Όπως είχα πει πριν το πρώτο The last of us είχε το τέλειο τέλος και τώρα το δεύτερο προσπαθεί να φέρει μια καινοτομία να δώσει μια διαφορετική εμπειρία από το πρώτο και κατά την γνώμη μου αποτυγχάνει. Παρόλα τα αρνητικά που έχει το παιχνίδι η τόσο τοξική αντίδραση του κόσμου δεν έχει καμιά λογική. Ο κόσμος πέρα από το γεγονός ότι βομβάρδισαν τα Reviews με 0 και 1 έστελναν και απειλές για τις ζωές των παραγόντων του παιχνιδιού και κυρίως της Voice Actor, Laura Bailey, η οποία παίζει έναν χαρακτήρα στο παιχνίδι που ο κόσμος μισεί (περισσότερα στο Spoiler μέρος). Αδικαιολόγητες οι αντιδράσεις του κόσμου και χειρότερες είναι αυτών που δεν έχουν παίξει καν το παιχνίδι και άπλα το είδαν από κάπου ή είχαν διαβάσει τα Spoiler και δεν τους άρεσε η πορεία που αποφασίσαν να πάρουν.

Από εδώ και πέρα θα πω την άποψή μου στην ιστορία και στην αφήγηση: αν δεν έχετε παίξει το παιχνίδι ή δεν έχετε διαβάσει τα Spoiler, σας παρακαλώ μην συνεχίσετε και απλά πάτε να παίξετε το παιχνίδι γιατί είναι must ακόμα και αν δεν έχει καλή ιστορία.

SPOILER ΜΕΡΟΣ
Αρχικά θα μιλήσω για τον λόγο που έχει βουΐξει όλη η κοινότητα και αυτό είναι ο θάνατος του πρωταγωνιστή του πρώτου παιχνιδιού του Joel. Από την στιγμή που είχαν πάρει την απόφαση να κάνουν δεύτερο μέρος ήταν σχεδόν βέβαιο ότι ο Joel θα πέθαινε απλά δεν ξέραμε τον τρόπο και τελικά απογοητευτήκαμε γιατί πέθανε άδοξα από έναν χαρακτήρα, την Abby, την οποία την ελέγχεις λίγο πριν την επίμαχη σκηνή και σε όλο το δεύτερο μισό του παιχνιδιού. Ο Joel στο πρώτο παιχνίδι ήταν προσεκτικός σε κάθε του κίνηση ενώ τώρα πέφτει κατευθείαν στο στόμα του λύκου (No pun intended).

Δυστυχώς ο θάνατος του Joel δεν είναι το μόνο πρόβλημα της ιστορίας. Η αφηγηματική τεχνική που διάλεξαν να πάρουν δεν αρμόζει σε ένα παιχνιδιού τέτοιου ύφους. Φυσικά μιλάω για τα flashbacks και το μπρος πίσω που κάνει το παιχνίδι. Τα flashbacks είναι μακράν οι καλύτερες στιγμές του παιχνιδιού γιατί δείχνει τη σχέση του Joel και της Ellie μετά από το ψέμα που είπε ο Joel στο τέλος του πρώτου. Ο στόχος της Ellie να πάρει εκδίκηση από τους Wolfs δεν οδηγεί πουθενά, απλά πηγαίνει από μέρος σε μέρος για να σκοτώσει τους χαρακτήρες, χωρίς να υπάρχει εξέλιξη της ιστορίας, παρά μόνο από τα flashbacks.

Το χειρότερο από όλα είναι ότι στο μισό του παιχνιδιού παίρνεις τον έλεγχο της Abby του φονιά του Joel την οποία οι παίκτες είχαν ήδη μισήσει και τώρα είναι αναγκασμένοι να παίξουν με αυτήν να την λυπηθούν και να την συγχωρήσουν γιατί πρέπει να θεωρήσουν ότι η Ellie και η Abby αντιμετωπίζουν παρόμοιες κακουχίες. Πολλοί χαρακτήρες από την ιστορία της Abby δεν έχουν μεταχειριστεί καθόλου καλά, όπως ο Manny και ο Isaac όπου και οι δυο σκοτώνονται με τελείως άδοξο τρόπο. Από την μεριά της Ellie, o Jessie είναι πολύ καλά στημένος χαρακτήρας αλλά τον βγάζουν νωρίς από την ιστορία. Λίγο πριν το τέλος του παιχνιδιού βρέθηκα σε πολύ δύσκολη θέση γιατί μετά από το κόψιμο της ιστορίας της Ellie για το βάσανο που ήταν η ιστορία της Abby, το παιχνίδι με βάζει να αναμετρηθώ ενάντια στην Ellie ελέγχοντας της Abby κάτι που δεν ήθελα να κάνω, καθώς δεν συμπαθούσα καθόλου την Abby.

Τέλος θα ήθελα να μιλήσω για το τέλος το οποίο δεν καταλήγει πουθενά. Στις ταινίες και στα παιχνίδια το τέλος είναι αυτό που δίνει την κατάληξη της ιστορίας και πως οι χαρακτήρες έχουν διαμορφωθεί μετά από τις αποφάσεις που πήραν καθόλη την διάρκεια. Εδώ το τέλος είναι σαν ένα επιπλέον τέλος και όχι το κανονικό, καθώς η Ellie παρατάει την καθημερινότητα που είναι ευτυχισμένη μαζί με την Dina και θέλει να πάρει την εκδίκηση της για τον Joel από την Abby. Πέρα από αυτό η τελική απόφαση να συγχωρήσει την Abby και να την αφήσει να φύγει, ενώ ήταν έτοιμη να την σκοτώσει δεν έχει κανένα νόημα γιατί εξαρχής έκανε ταξίδι για να σώσει την Abby από την Santa Barbara.

Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμα για το παιχνίδι αλλά τα θεωρώ λιγότερο σημαντικά προβλήματα (ομοφυλοφιλικά, Social Justice), ωστόσο θα σχολιάσω περισσότερο το The last of us Part II στην επόμενη εκπομπή μας στο YouTube, Techmaniacs, οπότε αν θέλετε να ακούσετε περισσότερα, σας περιμένουμε εκεί.

Γράφει ο Νίκος Αποστολίδης​​

Leave a Reply