Hitman (2016) Review

Από Νικος Αποστολιδης | 24 Ιουνίου 2019 

To Hitman είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο ιδιαίτερες σειρές των τελευταίων 20 χρόνων. Το παιχνίδι ήταν το τελευταίο παιχνίδι της Io Interactive κάτω από την ομπρέλα της Square Enix, αφού μετά ανεξαρτητοποιήθηκε και έφερε το δεύτερο παιχνίδι της σειράς το 2018. Η σειρά Hitman ακολουθεί έναν πληρωμένο δολοφόνο με κωδικό όνομα Agent 47. Ο χαρακτήρας είναι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους όλου του gaming με την χαρακτηριστική φαλάκρα με το barcode και το χαρακτηριστικό μαύρο κουστούμι με την κόκκινη γραβάτα. Ο χαρακτήρας θυμίζει πολύ James Bond αφού από το αρχικό παιχνίδι Hitman codename 47 του 2000 ήταν βασισμένο στις Bond ταινίες.

Το Hitman (2016) μπορεί να μην έχει αριθμό στον τίτλο αλλά δεν είναι και ακριβώς reboot. H ιστορία ξεκινάει από την αρχή της καριέρας του Agent 47 ως δολοφόνος υπό την ICA. Για να αποδειχθεί ικανός ο Agent 47 μπαίνει σε μια ψεύτικη στρατιωτική βάση ώστε να ξεκινήσει να αναλαμβάνει αποστολές σε όλο τον κόσμο. Αρχικά το παιχνίδι βγήκε επεισοδιακά δεν ξέρω γιατί ίσως να μπήκε στην μέση η Square Enix αλλά ήταν ο λόγος που δεν έπαιξα το παιχνίδι από την στιγμή που βγήκε.Υπάρχουν 6 επεισόδια στο Παρίσι, Ιταλία, Μαρόκο, Αμερική και Ιαπωνία. Το level Design κάθε επεισοδίου είναι εκπληκτικό, για παράδειγμα στην Ιταλία την Sapienza του δεύτερου επεισοδίου πιστεύω είναι η καλύτερή πίστα ολόκληρης της σειράς.Το συγκεκριμένο επεισόδιο είναι τόσο μεγάλο με τόσο ικανοποιητικό sandbox και φανταστικά τοπία, έχει μια τεράστια έπαυλη, υπόγεια σήραγγα που οδηγούσε σε ένα μυστικό εργαστήριο. Αλλά δεν τελειώνει εδώ έχει μια εντυπωσιακή παράλια με μαγαζιά και μια εκκλησία τα οποία όλα συνδέονται μεταξύ τους και σου δίνουν άπειρες επιλογές στις δολοφονίες. Οι πίστες φορτώνουν μόνο μια φορά κατά τη διάρκεια του αρχικού cutscene και δεν σου ζητά καμιά φορά να φορτώσει κομμάτι της πίστας εξαλείφοντας τα loading time. Μέσα σε μια τεράστια πόλη δεν μπορούν να λείπουν και οι Npcs οι οποίοι είναι τελείως ρεαλιστικοί αντιδρώντας άψογα σε ό,τι συμβαίνει γύρω τους. Υπάρχουν πάρα πολύ Npcs διαφορετικοί μεταξύ τους που ακολουθούν διαφορετικές διαδρομές και διαφορετικά patterns.

Κάθε επεισόδιο σου δίνει την ευκαιρία να επιλεγείς ανάμεσα από πολλά opportunities τα οπο ία είναι κύριος τρόπος να σκοτώσεις τους στόχους σου. Για να επιτύχεις την αποστολή θα πρέπει να πάρεις τις μεταμφιέσεις ατόμων είτε αναισθητοποιώντας τους είτε σκοτώνοντάς τους ώστε να περάσεις σε περιοχές που δεν θα μπορούσες διαφορετικά να μπεις απαρατήρητος. Γενικότερα οι επιλογές είναι άπειρες, μπορείς είτε να πάρεις όπλα και να αρχίζεις να σκοτώνεις κόσμο είτε να βρεις έξυπνους τρόπους να σκοτώσεις τους στόχους χωρίς να σε καταλάβουν. Για να καταλάβετε πόσες επιλογές έχετε έπαιξα το κάθε επεισόδιο δυο φορές κάθε μια διαφορετικά opportunities και τις τελείωσα με silent assassin rank δηλαδή, σκότωσα μόνο τους βασικούς στόχους, δεν με εντόπισε κάνεις και δεν βρήκαν κανέναν αναίσθητο. Η τεράστια ποικιλία του παιχνιδιού φαίνεται από τα πάρα πολλά challenges που υπάρχουν όπως σκότωσε τον τάδε εχθρό με συγκεκριμένη αμφίεση. Κάθε challenge και opportunity που κάνεις σου δίνουν πόντους για κάθε επεισόδιο με τους οποίους ανεβαίνεις level και ξεκλειδώνεις αντικείμενα, opportunities, αμφιέσεις και μέρος εκκίνησης της αποστολής. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού έχεις μαζί δυο gadgets της επιλογής σου όπως lockpick για να σε βοηθήσουν να μην σε εντοπίσουν οι εχθροί. Το παιχνίδι σου δίνει την δυνατότητα για πάρα πολύ repeatability.

Το παιχνίδι υιοθετεί το manual save system δηλαδή καθόλη διάρκεια του παιχνιδιού μπορούν να κάνουν save την πρόοδο τους και να την κάνουν load ανά πάσα στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο αν θέλεις να τελειώσεις ένα επεισόδιο με καλή βαθμολογία μπορείς να κάνεις save-load στην περίπτωση που κάτι πάει στραβά κατά τη διάρκεια της αποστολής. Το αρνητικό του μηχανισμού αυτού είναι πως κάθε φορά που κανείς load ο χρόνος για να φορτώσει η πίστα είναι πάρα πολύ μεγάλος λόγω της τεράστιας κλίμακάς του. Επειδή ήθελα να τα περάσω όλα με silent assassin rank έκανα πολλές φορές save-load το loading time και μου έφαγε πάρα πολύ χρόνο.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι απλά ασύλληπτα. Κάθε επεισόδιο έχει διαφορετικό στήσιμο άλλα σε καθένα από αυτά τα γραφικά ξεχωρίζουν. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια ψεγάδια στις αναλύσεις των textures αλλά δικαιολογημένα διότι η κλίμακα του παιχνιδιού είναι τεράστια, με τόσα Npcs και τόσες λεπτομέρειες στον κάθε κόσμο. Κάποια animations είναι λίγο ενοχλητικά έχοντας διάφορα θέματα αλλά τα physics και τα animation των πτωμάτων είναι πάρα πολύ ρεαλιστικά. Το παιχνίδι έχει λίγα cutscenes κυρίως στο τέλος κάθε επεισοδίου ωστόσο είναι λίγα και καλά τα facial expressions και οι φωτισμοί είναι πάρα πολύ καλοί και γι’ αυτόν τον λόγο θα ήθελα λίγο παραπάνω cutscenes.

Παράπονα θα κάνω σχετικά με την γενική ιστορία του παιχνιδιού η οποία είναι πολύ βασική με κάποιους σκόρπιους χαρακτήρες που δεν σε ενδιαφέρουν καθόλου πέρα από την βοηθό σου την Diana. Στο τέλος του παιχνιδιού περίμενα να έχει κάποια κατάληξη ωστόσο δεν οδηγεί πουθενά και αφήνει ένα άκυρο cliffhanger το οποίο δεν ενδιαφέρει κανέναν. Ωστόσο, η ιστορία κατά τη διάρκεια κάθε επεισοδίου είναι συμπαθητική και οι χαρακτήρες-στόχοι έχουν γραφτεί σωστά σε σημείο που μερικές φόρες λυπάμαι που πρέπει να τους σκοτώσω.

Η επεισοδιακή δομή του παιχνιδιού είναι ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα του. Δεν μπορώ να φανταστώ έναν λόγο, πέρα από το ότι το παιχνίδι δεν ήταν έτοιμο να κυκλοφορήσει, γιατί να βγει σε επεισόδια. Κάθε επεισόδιο μεσολαβούσε δυο μήνες από το άλλο και πωλούνταν ξεχωριστά εκτός αν έπαιρνες την έκδοση με όλα τα επεισόδια μαζί όταν κυκλοφορήσουν. Ίσως στην επεισοδιακή δομή να φταίει η Square Enix, διότι ο επόμενος τίτλος της σειράς δεν συνέχισε αυτήν την δομή. Το παιχνίδι φαινόταν ότι δεν ήταν έτοιμο από τα πάρα πολλά updates που χρειαζόταν για να παίξεις. Ακόμη ένα πολύ αρνητικό είναι το always online feature. To παιχνίδι σε έβαζε να είσαι online σε κονσόλα και pc για να παίξεις ένα single player παιχνίδι χωρίς online στοιχειά.

Συμπερασματικά το Hitman είναι η επιτομή του stealth και ό,τι πιο κοντά υπάρχει σε εμπειρία James Bond. Τώρα που το παιχνίδι είναι ολοκληρωμένο, μαζί με κάποια extra επεισόδια, μπορείτε να το παίζετε χωρίς φόβο. Η Io Interactive έχει κάνει τρομερή δουλειά στο level design και στους μηχανισμούς, αλλά η επεισοδιακή δομή και το always online το ρίχνουν πάρα πολύ.

Βαθμολογία 7,8/10

Γράφει ο Νίκος Αποστολίδης

Categories

Hitman (2016) Review

Από Νικος Αποστολιδης | 24 Ιουνίου 2019 

To Hitman είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο ιδιαίτερες σειρές των τελευταίων 20 χρόνων. Το παιχνίδι ήταν το τελευταίο παιχνίδι της Io Interactive κάτω από την ομπρέλα της Square Enix, αφού μετά ανεξαρτητοποιήθηκε και έφερε το δεύτερο παιχνίδι της σειράς το 2018. Η σειρά Hitman ακολουθεί έναν πληρωμένο δολοφόνο με κωδικό όνομα Agent 47. Ο χαρακτήρας είναι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους όλου του gaming με την χαρακτηριστική φαλάκρα με το barcode και το χαρακτηριστικό μαύρο κουστούμι με την κόκκινη γραβάτα. Ο χαρακτήρας θυμίζει πολύ James Bond αφού από το αρχικό παιχνίδι Hitman codename 47 του 2000 ήταν βασισμένο στις Bond ταινίες.

Το Hitman (2016) μπορεί να μην έχει αριθμό στον τίτλο αλλά δεν είναι και ακριβώς reboot. H ιστορία ξεκινάει από την αρχή της καριέρας του Agent 47 ως δολοφόνος υπό την ICA. Για να αποδειχθεί ικανός ο Agent 47 μπαίνει σε μια ψεύτικη στρατιωτική βάση ώστε να ξεκινήσει να αναλαμβάνει αποστολές σε όλο τον κόσμο. Αρχικά το παιχνίδι βγήκε επεισοδιακά δεν ξέρω γιατί ίσως να μπήκε στην μέση η Square Enix αλλά ήταν ο λόγος που δεν έπαιξα το παιχνίδι από την στιγμή που βγήκε.Υπάρχουν 6 επεισόδια στο Παρίσι, Ιταλία, Μαρόκο, Αμερική και Ιαπωνία. Το level Design κάθε επεισοδίου είναι εκπληκτικό, για παράδειγμα στην Ιταλία την Sapienza του δεύτερου επεισοδίου πιστεύω είναι η καλύτερή πίστα ολόκληρης της σειράς.Το συγκεκριμένο επεισόδιο είναι τόσο μεγάλο με τόσο ικανοποιητικό sandbox και φανταστικά τοπία, έχει μια τεράστια έπαυλη, υπόγεια σήραγγα που οδηγούσε σε ένα μυστικό εργαστήριο. Αλλά δεν τελειώνει εδώ έχει μια εντυπωσιακή παράλια με μαγαζιά και μια εκκλησία τα οποία όλα συνδέονται μεταξύ τους και σου δίνουν άπειρες επιλογές στις δολοφονίες. Οι πίστες φορτώνουν μόνο μια φορά κατά τη διάρκεια του αρχικού cutscene και δεν σου ζητά καμιά φορά να φορτώσει κομμάτι της πίστας εξαλείφοντας τα loading time. Μέσα σε μια τεράστια πόλη δεν μπορούν να λείπουν και οι Npcs οι οποίοι είναι τελείως ρεαλιστικοί αντιδρώντας άψογα σε ό,τι συμβαίνει γύρω τους. Υπάρχουν πάρα πολύ Npcs διαφορετικοί μεταξύ τους που ακολουθούν διαφορετικές διαδρομές και διαφορετικά patterns.

Κάθε επεισόδιο σου δίνει την ευκαιρία να επιλεγείς ανάμεσα από πολλά opportunities τα οπο ία είναι κύριος τρόπος να σκοτώσεις τους στόχους σου. Για να επιτύχεις την αποστολή θα πρέπει να πάρεις τις μεταμφιέσεις ατόμων είτε αναισθητοποιώντας τους είτε σκοτώνοντάς τους ώστε να περάσεις σε περιοχές που δεν θα μπορούσες διαφορετικά να μπεις απαρατήρητος. Γενικότερα οι επιλογές είναι άπειρες, μπορείς είτε να πάρεις όπλα και να αρχίζεις να σκοτώνεις κόσμο είτε να βρεις έξυπνους τρόπους να σκοτώσεις τους στόχους χωρίς να σε καταλάβουν. Για να καταλάβετε πόσες επιλογές έχετε έπαιξα το κάθε επεισόδιο δυο φορές κάθε μια διαφορετικά opportunities και τις τελείωσα με silent assassin rank δηλαδή, σκότωσα μόνο τους βασικούς στόχους, δεν με εντόπισε κάνεις και δεν βρήκαν κανέναν αναίσθητο. Η τεράστια ποικιλία του παιχνιδιού φαίνεται από τα πάρα πολλά challenges που υπάρχουν όπως σκότωσε τον τάδε εχθρό με συγκεκριμένη αμφίεση. Κάθε challenge και opportunity που κάνεις σου δίνουν πόντους για κάθε επεισόδιο με τους οποίους ανεβαίνεις level και ξεκλειδώνεις αντικείμενα, opportunities, αμφιέσεις και μέρος εκκίνησης της αποστολής. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού έχεις μαζί δυο gadgets της επιλογής σου όπως lockpick για να σε βοηθήσουν να μην σε εντοπίσουν οι εχθροί. Το παιχνίδι σου δίνει την δυνατότητα για πάρα πολύ repeatability.

Το παιχνίδι υιοθετεί το manual save system δηλαδή καθόλη διάρκεια του παιχνιδιού μπορούν να κάνουν save την πρόοδο τους και να την κάνουν load ανά πάσα στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο αν θέλεις να τελειώσεις ένα επεισόδιο με καλή βαθμολογία μπορείς να κάνεις save-load στην περίπτωση που κάτι πάει στραβά κατά τη διάρκεια της αποστολής. Το αρνητικό του μηχανισμού αυτού είναι πως κάθε φορά που κανείς load ο χρόνος για να φορτώσει η πίστα είναι πάρα πολύ μεγάλος λόγω της τεράστιας κλίμακάς του. Επειδή ήθελα να τα περάσω όλα με silent assassin rank έκανα πολλές φορές save-load το loading time και μου έφαγε πάρα πολύ χρόνο.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι απλά ασύλληπτα. Κάθε επεισόδιο έχει διαφορετικό στήσιμο άλλα σε καθένα από αυτά τα γραφικά ξεχωρίζουν. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια ψεγάδια στις αναλύσεις των textures αλλά δικαιολογημένα διότι η κλίμακα του παιχνιδιού είναι τεράστια, με τόσα Npcs και τόσες λεπτομέρειες στον κάθε κόσμο. Κάποια animations είναι λίγο ενοχλητικά έχοντας διάφορα θέματα αλλά τα physics και τα animation των πτωμάτων είναι πάρα πολύ ρεαλιστικά. Το παιχνίδι έχει λίγα cutscenes κυρίως στο τέλος κάθε επεισοδίου ωστόσο είναι λίγα και καλά τα facial expressions και οι φωτισμοί είναι πάρα πολύ καλοί και γι’ αυτόν τον λόγο θα ήθελα λίγο παραπάνω cutscenes.

Παράπονα θα κάνω σχετικά με την γενική ιστορία του παιχνιδιού η οποία είναι πολύ βασική με κάποιους σκόρπιους χαρακτήρες που δεν σε ενδιαφέρουν καθόλου πέρα από την βοηθό σου την Diana. Στο τέλος του παιχνιδιού περίμενα να έχει κάποια κατάληξη ωστόσο δεν οδηγεί πουθενά και αφήνει ένα άκυρο cliffhanger το οποίο δεν ενδιαφέρει κανέναν. Ωστόσο, η ιστορία κατά τη διάρκεια κάθε επεισοδίου είναι συμπαθητική και οι χαρακτήρες-στόχοι έχουν γραφτεί σωστά σε σημείο που μερικές φόρες λυπάμαι που πρέπει να τους σκοτώσω.

Η επεισοδιακή δομή του παιχνιδιού είναι ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα του. Δεν μπορώ να φανταστώ έναν λόγο, πέρα από το ότι το παιχνίδι δεν ήταν έτοιμο να κυκλοφορήσει, γιατί να βγει σε επεισόδια. Κάθε επεισόδιο μεσολαβούσε δυο μήνες από το άλλο και πωλούνταν ξεχωριστά εκτός αν έπαιρνες την έκδοση με όλα τα επεισόδια μαζί όταν κυκλοφορήσουν. Ίσως στην επεισοδιακή δομή να φταίει η Square Enix, διότι ο επόμενος τίτλος της σειράς δεν συνέχισε αυτήν την δομή. Το παιχνίδι φαινόταν ότι δεν ήταν έτοιμο από τα πάρα πολλά updates που χρειαζόταν για να παίξεις. Ακόμη ένα πολύ αρνητικό είναι το always online feature. To παιχνίδι σε έβαζε να είσαι online σε κονσόλα και pc για να παίξεις ένα single player παιχνίδι χωρίς online στοιχειά.

Συμπερασματικά το Hitman είναι η επιτομή του stealth και ό,τι πιο κοντά υπάρχει σε εμπειρία James Bond. Τώρα που το παιχνίδι είναι ολοκληρωμένο, μαζί με κάποια extra επεισόδια, μπορείτε να το παίζετε χωρίς φόβο. Η Io Interactive έχει κάνει τρομερή δουλειά στο level design και στους μηχανισμούς, αλλά η επεισοδιακή δομή και το always online το ρίχνουν πάρα πολύ.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 7,8/10

Γράφει ο Νίκος Αποστολίδης

Hitman (2016) Review

Από Νικος Αποστολιδης | 24 Ιουνίου 2019 

To Hitman είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο ιδιαίτερες σειρές των τελευταίων 20 χρόνων. Το παιχνίδι ήταν το τελευταίο παιχνίδι της Io Interactive κάτω από την ομπρέλα της Square Enix, αφού μετά ανεξαρτητοποιήθηκε και έφερε το δεύτερο παιχνίδι της σειράς το 2018. Η σειρά Hitman ακολουθεί έναν πληρωμένο δολοφόνο με κωδικό όνομα Agent 47. Ο χαρακτήρας είναι ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους όλου του gaming με την χαρακτηριστική φαλάκρα με το barcode και το χαρακτηριστικό μαύρο κουστούμι με την κόκκινη γραβάτα. Ο χαρακτήρας θυμίζει πολύ James Bond αφού από το αρχικό παιχνίδι Hitman codename 47 του 2000 ήταν βασισμένο στις Bond ταινίες.

Το Hitman (2016) μπορεί να μην έχει αριθμό στον τίτλο αλλά δεν είναι και ακριβώς reboot. H ιστορία ξεκινάει από την αρχή της καριέρας του Agent 47 ως δολοφόνος υπό την ICA. Για να αποδειχθεί ικανός ο Agent 47 μπαίνει σε μια ψεύτικη στρατιωτική βάση ώστε να ξεκινήσει να αναλαμβάνει αποστολές σε όλο τον κόσμο. Αρχικά το παιχνίδι βγήκε επεισοδιακά δεν ξέρω γιατί ίσως να μπήκε στην μέση η Square Enix αλλά ήταν ο λόγος που δεν έπαιξα το παιχνίδι από την στιγμή που βγήκε.Υπάρχουν 6 επεισόδια στο Παρίσι, Ιταλία, Μαρόκο, Αμερική και Ιαπωνία. Το level Design κάθε επεισοδίου είναι εκπληκτικό, για παράδειγμα στην Ιταλία την Sapienza του δεύτερου επεισοδίου πιστεύω είναι η καλύτερή πίστα ολόκληρης της σειράς.Το συγκεκριμένο επεισόδιο είναι τόσο μεγάλο με τόσο ικανοποιητικό sandbox και φανταστικά τοπία, έχει μια τεράστια έπαυλη, υπόγεια σήραγγα που οδηγούσε σε ένα μυστικό εργαστήριο. Αλλά δεν τελειώνει εδώ έχει μια εντυπωσιακή παράλια με μαγαζιά και μια εκκλησία τα οποία όλα συνδέονται μεταξύ τους και σου δίνουν άπειρες επιλογές στις δολοφονίες. Οι πίστες φορτώνουν μόνο μια φορά κατά τη διάρκεια του αρχικού cutscene και δεν σου ζητά καμιά φορά να φορτώσει κομμάτι της πίστας εξαλείφοντας τα loading time. Μέσα σε μια τεράστια πόλη δεν μπορούν να λείπουν και οι Npcs οι οποίοι είναι τελείως ρεαλιστικοί αντιδρώντας άψογα σε ό,τι συμβαίνει γύρω τους. Υπάρχουν πάρα πολύ Npcs διαφορετικοί μεταξύ τους που ακολουθούν διαφορετικές διαδρομές και διαφορετικά patterns.

Κάθε επεισόδιο σου δίνει την ευκαιρία να επιλεγείς ανάμεσα από πολλά opportunities τα οπο ία είναι κύριος τρόπος να σκοτώσεις τους στόχους σου. Για να επιτύχεις την αποστολή θα πρέπει να πάρεις τις μεταμφιέσεις ατόμων είτε αναισθητοποιώντας τους είτε σκοτώνοντάς τους ώστε να περάσεις σε περιοχές που δεν θα μπορούσες διαφορετικά να μπεις απαρατήρητος. Γενικότερα οι επιλογές είναι άπειρες, μπορείς είτε να πάρεις όπλα και να αρχίζεις να σκοτώνεις κόσμο είτε να βρεις έξυπνους τρόπους να σκοτώσεις τους στόχους χωρίς να σε καταλάβουν. Για να καταλάβετε πόσες επιλογές έχετε έπαιξα το κάθε επεισόδιο δυο φορές κάθε μια διαφορετικά opportunities και τις τελείωσα με silent assassin rank δηλαδή, σκότωσα μόνο τους βασικούς στόχους, δεν με εντόπισε κάνεις και δεν βρήκαν κανέναν αναίσθητο. Η τεράστια ποικιλία του παιχνιδιού φαίνεται από τα πάρα πολλά challenges που υπάρχουν όπως σκότωσε τον τάδε εχθρό με συγκεκριμένη αμφίεση. Κάθε challenge και opportunity που κάνεις σου δίνουν πόντους για κάθε επεισόδιο με τους οποίους ανεβαίνεις level και ξεκλειδώνεις αντικείμενα, opportunities, αμφιέσεις και μέρος εκκίνησης της αποστολής. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού έχεις μαζί δυο gadgets της επιλογής σου όπως lockpick για να σε βοηθήσουν να μην σε εντοπίσουν οι εχθροί. Το παιχνίδι σου δίνει την δυνατότητα για πάρα πολύ repeatability.

Το παιχνίδι υιοθετεί το manual save system δηλαδή καθόλη διάρκεια του παιχνιδιού μπορούν να κάνουν save την πρόοδο τους και να την κάνουν load ανά πάσα στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο αν θέλεις να τελειώσεις ένα επεισόδιο με καλή βαθμολογία μπορείς να κάνεις save-load στην περίπτωση που κάτι πάει στραβά κατά τη διάρκεια της αποστολής. Το αρνητικό του μηχανισμού αυτού είναι πως κάθε φορά που κανείς load ο χρόνος για να φορτώσει η πίστα είναι πάρα πολύ μεγάλος λόγω της τεράστιας κλίμακάς του. Επειδή ήθελα να τα περάσω όλα με silent assassin rank έκανα πολλές φορές save-load το loading time και μου έφαγε πάρα πολύ χρόνο.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι απλά ασύλληπτα. Κάθε επεισόδιο έχει διαφορετικό στήσιμο άλλα σε καθένα από αυτά τα γραφικά ξεχωρίζουν. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια ψεγάδια στις αναλύσεις των textures αλλά δικαιολογημένα διότι η κλίμακα του παιχνιδιού είναι τεράστια, με τόσα Npcs και τόσες λεπτομέρειες στον κάθε κόσμο. Κάποια animations είναι λίγο ενοχλητικά έχοντας διάφορα θέματα αλλά τα physics και τα animation των πτωμάτων είναι πάρα πολύ ρεαλιστικά. Το παιχνίδι έχει λίγα cutscenes κυρίως στο τέλος κάθε επεισοδίου ωστόσο είναι λίγα και καλά τα facial expressions και οι φωτισμοί είναι πάρα πολύ καλοί και γι’ αυτόν τον λόγο θα ήθελα λίγο παραπάνω cutscenes.

Παράπονα θα κάνω σχετικά με την γενική ιστορία του παιχνιδιού η οποία είναι πολύ βασική με κάποιους σκόρπιους χαρακτήρες που δεν σε ενδιαφέρουν καθόλου πέρα από την βοηθό σου την Diana. Στο τέλος του παιχνιδιού περίμενα να έχει κάποια κατάληξη ωστόσο δεν οδηγεί πουθενά και αφήνει ένα άκυρο cliffhanger το οποίο δεν ενδιαφέρει κανέναν. Ωστόσο, η ιστορία κατά τη διάρκεια κάθε επεισοδίου είναι συμπαθητική και οι χαρακτήρες-στόχοι έχουν γραφτεί σωστά σε σημείο που μερικές φόρες λυπάμαι που πρέπει να τους σκοτώσω.

Η επεισοδιακή δομή του παιχνιδιού είναι ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα του. Δεν μπορώ να φανταστώ έναν λόγο, πέρα από το ότι το παιχνίδι δεν ήταν έτοιμο να κυκλοφορήσει, γιατί να βγει σε επεισόδια. Κάθε επεισόδιο μεσολαβούσε δυο μήνες από το άλλο και πωλούνταν ξεχωριστά εκτός αν έπαιρνες την έκδοση με όλα τα επεισόδια μαζί όταν κυκλοφορήσουν. Ίσως στην επεισοδιακή δομή να φταίει η Square Enix, διότι ο επόμενος τίτλος της σειράς δεν συνέχισε αυτήν την δομή. Το παιχνίδι φαινόταν ότι δεν ήταν έτοιμο από τα πάρα πολλά updates που χρειαζόταν για να παίξεις. Ακόμη ένα πολύ αρνητικό είναι το always online feature. To παιχνίδι σε έβαζε να είσαι online σε κονσόλα και pc για να παίξεις ένα single player παιχνίδι χωρίς online στοιχειά.

Συμπερασματικά το Hitman είναι η επιτομή του stealth και ό,τι πιο κοντά υπάρχει σε εμπειρία James Bond. Τώρα που το παιχνίδι είναι ολοκληρωμένο, μαζί με κάποια extra επεισόδια, μπορείτε να το παίζετε χωρίς φόβο. Η Io Interactive έχει κάνει τρομερή δουλειά στο level design και στους μηχανισμούς, αλλά η επεισοδιακή δομή και το always online το ρίχνουν πάρα πολύ.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 7,8/10

Γράφει ο Νίκος Αποστολίδης

Leave a Reply